piątek, 1 kwietnia 2011

Pierwszy

Wspominałam kiedyś, że się przymierzam i oto jest - mój pierwszy raglan, pierwszy top-down, czyli całkowicie bezszwowy sweterek robiony od góry :)




Miał być z długimi rękawami, ale na razie podoba mi się taki, rękawy dorobię sobie na zimę :)

Projekt własny, ale skorzystałam z opisu truscaveczki - ilość oczek dekoltu podzieliłam na cztery części (1/6 na rękaw, 2/6 przód, 1/6 rękaw, 2/6 plecy) - później przesunęłam jeszcze markery każdy o dwa oczka kosztem rękawów, żeby uzyskać  dekolt w kształcie łódki.





 

Talię zwęziłam odejmując oczka po bokach swetra (pod pachami) w co drugim okrążeniu (trochę drastycznie, ale był nieco zbyt obszerny). Później w tej samej linii dodałam oczka na biodra w co czwartym okrążeniu.





Włóczka Himalaya Padisah, akryl 70%, wełna 30%, druty 5 mm, zużycie 250g,

Włóczka mięciutka, odrobinkę śliska - świetna w robocie, sweterek niemal sam się robił :)
Może trochę za ciepły na lato, ale w sam raz na wiosenne chłodne poranki.

ścieg pończoszniczy, dół i mankiety - francuski.



Sposób jest faktycznie rewelacyjny - NIGDY WIĘCEJ ZSZYWANIA! :)

i jeszcze mała wskazówka na przyszłość - kupić/zwolnić/wziąć druty na dłuuugiej żyłce! Moje miały długość 60 cm i jest to za mało na sweterek :( robi się wygodnie, ale każde przymierzanie wymagało przerzucenia oczek na nitkę... Po jakimś dziesiątym razie szło mi to już błyskawicznie ;)))

11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny, gratuluję! Nie mam pojęcia jak się robi tak od góry...ale bez zszywania i to jest bardzo dobre!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dzięki! ja już chyba nigdy nie zrobię nic, co wymaga zszywania. i... chyba zacznę się bawić w sweterki! ten jest najprostszy z prostych, ale od czegoś trzeba było zacząć.

    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też zafascynowała ta technika robienia, ładny reglan i całiem pomysłowo z tymi rękawami.W prosty sposób będzie wersja zimowa. Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ech, raglan, ile ja się do niego nie przymierzałam...
    Twoja tunika robiona tą techniką jest bardzo fajna.
    Jeśli przymierzasz się do wrobienia rękawów, to proponuję teraz. Padisah mehaci sie niemiłosiernie i różnica w stanie włóczki może ci sprawić sporą przykrość.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kruliczyco, dzięki za cenną uwagę. Pewnie zatem Pierwszy zostanie na tunikowym etapie :)
    Wioletto, powtórzę się - teraz jak sweterek, to już tylko raglan!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Super robota i kolory bardzo fajne. OMG jak ja bym chciała być na takim poziome dziergania.

    OdpowiedzUsuń
  7. chwilę mnie nie było a tyle nowych rzeczy u Ciebie, jestem pod wielkim wrażeniem Twoich umiejętności tworzenia sweterków i to jeszcze w czarodziejski sposób dla mnie to magia - również ta czarna ;)
    Pozdrawiam
    A

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmmm - coraz więcej próbuje z dobym efektem tych swetrów na okrągło, może i ja wreszcie się zdecyduję

    OdpowiedzUsuń
  9. Sweterek super - też uwielbiam bezszwowe raglany robione od góry.
    Do takich robótek polecam druty KnitPro. Mam klka żyłek i łącznik do ich - jeśli chcę zmierzyć sweterek to odkręcam drut i dokręcam długą żyłkę np 100 cm czyli razem mam druty na żyłce 180 cm.
    A Padisah też bardzo lubię.
    ...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  10. artesanka, dzięki za wskazówkę :)
    gocha, spróbuj - naprawdę nie będziesz żałować :)
    longredthread, nietylkoSZALenstwo, dzięki za pochwały. ta metoda jest naprawdę prosta, tylko próbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ha! Natrafiłam przypadkiem na Twój pierwszy raglan - to już dwa lata temu napisałaś tego posta, ale ja dopisuję komentarz mimo to bo dzisiaj właśnie skończyłam pierwszy mój raglan i jestem taka zadowolona!!! :):):) Muszę się tym podzielić :) Jest troszkę podobny, kolorki inne :) W dodatku też robiłam z Padisah... Pozdrawiam Cię bardzo ciepło!!!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz! A jeszcze bardziej, jeśli zechcesz podzielić się ze mną tym, co myślisz o mojej pracy, doradzić, ocenić albo choć zostawić ślad, że byłeś/aś!

Za każdy komentarz bardzo dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...