poniedziałek, 22 lipca 2013

Ścieg gwiazdkowy

Witajcie!

Ponieważ wielokrotnie pytałyście mnie o wzór, którym zrobiłam gwiazdkowy kocyk, a pytania posypały się wręcz lawinowo po ostatniej publikacji Agaty, postanowiłam gwiazdkowy wzór zamieścić na blogu :)




DO UŻYTKU PRYWATNEGO :) 
(Jeśli korzystasz z mojego opisu i pokazujesz gdzieś swoje dzieło, proszę zalinkuj)

Nabieramy (4x + 1) oczek

1. rząd - pierwsze zdjąć, następnie przerobić wszystkie oczka na prawo
2. rząd - pierwsze zdjąć,*trzy oczka złapać razem na lewo i zrobić z nich trzy oczka (lewe, narzut, lewe), 1 prawe* - powtarzać **
3. rząd - pierwsze zdjąć, następnie przerobić wszystkie oczka na prawo
4. rząd - pierwsze zdjąć, 1 lewe, 1 prawe, *trzy oczka złapać razem na lewo i zrobić z nich trzy oczka (lewe, narzut, lewe), 1 prawe* powtarzać**, 1 lewe, 1 prawe

powtarzać rzędy 1-4

Tak zwiewny efekt daje wykorzystanie cienkiej włóczki i grubych drutów, ale ścieg całkiem fajnie wygląda i na grubszej włóczce, co - mam nadzieję - pokażę Wam kiedyś w sezonie jesienno-zimowym.

Miłego dziergania!

:)


A tu film pokazujący, jak wykonać ścieg gwiazdkowy, autorstwa Intensywnie Kreatywnej:



30 komentarzy:

  1. :)) A WIESZ ,ŻE JA TEN WZÓR ROBIĘ ODWROTNIE??? TZN 1i 3,RZAD-WSZYSTKIE NA LEWO 2 i 4 RZĄD -TO CO W NAWIASIE U CIEBIE LEWE-JA ROBIĘ PRAWE OCZKA:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. I rzeczywiście wzór jest łatwy i idealny na letnie dzianiny.Kiedyś zrobiłam nim sobie bluzeczkę.Była świetna w użytkowaniu własnie w upały, przewiewna ale nie za dziurawa, bez zbednej golizny:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. I ja dziękuję za wzorek:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za wzorek.
    Jest świetny i na pewno go wykorzystam.
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  5. chciałabym umieć robić na drutach... ten wzór jest fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmmmm może kiedyś i ja się na niego skuszę :)) dzięki za opis! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooooooooooooooooo! Dziękuję! Ale super! Jaka niespodzianka, jak fajnie!!! Właśnie podziwiałam ten kocyk u Agaty parę dni temu :) Niesamowity efekt! Wspaniale chyba by się nadał na szal po prostu, prawda? Zapisuję sobie linka z ogromną przyjemnością, bardzo doceniam i cieszę się niesamowicie :):):)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziękuję pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Też dziękuję za wzorek.
    Ależ się składa "kocykowo" ,bo nie wiem czy Widziałyście koleżanki,że" mały książę" też był zawinięty w kocyk ręcznej roboty.Pozdrawiam.MF

    OdpowiedzUsuń
  10. Wzór jest uroczy :) Dziękuję za opis - na pewno kiedyś skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję za wzorek jest śliczny, nie omieszkam coś nim wydziergać

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm...ścieg jest piękny, kocyk zachwyca i chcę zrobić taki dla swojej córeczki, ale... wstyd się przyznać, nie rozumiem opisu... Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć bardziej - tak w wersji dla totalnego laika?

    OdpowiedzUsuń
  13. "trzy oczka złapać razem na lewo i zrobić z nich trzy oczka" ??? - musiałabym zobaczyć na YouTube... robisz też filmiki instruktażowe? Korzystałam z Twojego tutorialu na elastyczne zakończenie robótki... dopiero filmik u Iwony z Drutoterapii pozwolił mi na dojście co i jak. Początkujący muszą widzieć po kolei jak się robi... przynajmniej ja tak mam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć! Twój kocyk jest piękny :) Czy mogłabyś w kilku zdaniach objaśnić ten fragment: trzy oczka złapać razem na lewo i zrobić z nich trzy oczka (lewe, narzut, lewe)? Czyli 3 oczka przerabiam razem na lewo i nie rozumiem co dalej? Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. te 3 oczka z trzech...

    łapiemy je od góry, tak JAK BYŚMY miały przerobić je na lewo. Przerabiamy jedno lewe oczko, mamy je na prawym drucie, ale nie zrzucamy jeszcze tych z lewego. robimy narzut i przerabiamy jeszcze jedno lewe oczko z tych samych trzech.

    znalazłam filmik pokazujący jak robi się "nuppki" - tam rzecz dzieje się na prawych oczkach i pani robi 7 oczek z jednego, ale może ten widok jakoś rozjaśni sytuację :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Buuuuuu. A ja nie mogę zrozumieć :( Łapię te trzy oczka razem i przerabiam na lewo. Mam to na prawym drucie a te połączone trzy na lewym? No nie wychodzi mi to :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeglądam twoje strony i jedyne co ciśnie się na usta to; cudne, chylę czoła, może czegoś się nauczę.

    OdpowiedzUsuń
  18. wykorzystałam ostatnio ten wzór, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. dziękuję za instrukcję, podlinkowałam u mnie na blogu oczywiście, pozdrawiam:)
    sploooty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj! Czy wzór gwiazdkowy na drutach z żyłką,robi się tak samo jak na płasko?Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam Iza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli chodzi o robienie w okrążeniach, to najłatwiej po prostu rzędy 1 i 3 przerobić na lewo zamiast a prawo :)

      Usuń
  21. Dwa dni próbowałam opanować ten wzór...udało się! Ale robię na modłę oczek prawych-wychodzi równie pięknie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz! A jeszcze bardziej, jeśli zechcesz podzielić się ze mną tym, co myślisz o mojej pracy, doradzić, ocenić albo choć zostawić ślad, że byłeś/aś!

Za każdy komentarz bardzo dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...