poniedziałek, 4 lipca 2011

Elastyczne zakończenie robótki - tutorial

Kolejna chusta schnie sobie spokojnie. Zanim Wam ją zaprezentuję, pokażę sposób, w jaki została zakończona. Pierwszy raz zetknęłam się z takim sposobem zakańczania robótki i jestem zachwycona! Poprzednio stosowana przeze mnie metoda (*1 prawe, przełożyć na lewy drut, podwójne prawe, przełożyć na lewy drut*) była bardzo czasochłonna i przez to - dość irytująca.

A zatem:

opis mówi: przerobić dwa oczka na prawo, *przenieść dwa oczka na lewy drut, przerobić dwa oczka razem na prawo "od tyłu", przerobić jedno oczko na prawo, powtórzyć od *
(K2 *transfer 2 sts back to left hand needle, K2 together through back loops, K1; repeat from * )

a tak to wygląda w praktyce:

na prawym drucie mamy oczko prawe


przerabiamy jedno oczko na prawo (i mamy dwa)

Aby przełożyć dwa oczka z prawego drutu na lewy, wbijamy lewy drut w oczka
Nie ma sensu jednak przekładać oczek, gdyż, aby po chwili przerobić je "od tyłu", 
należałoby wrócić do tej samej pozycji.

jednym płynnym ruchem możemy zatem przerobić dwa oczka na prawo "od tyłu"


i mamy jedno oczko na drucie, do niego dorabiamy drugie i tak dalej, i tak dalej...


Mam nadzieję, że zdjęcia są w miarę czytelne. I że dla kogoś ten opis będzie pomocny.
Tutorial wrzucam na Drut pomocniczy.

15 komentarzy:

  1. Ja właśnie zbliżam się do końca mojej chusty i wypróbuję ten sposób.
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak właśnie zakańczam większość robótek :) Ale przy chustach (szczególnie ażurowych)wykorzystuję szydełkowe zakończenie - luźne półsłupki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już w dwóch czy trzech chustach tak kończyłam robótkę i muszę powiedzieć, że mój problem z za ciasnym zamykaniem oczek zniknął :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za kursik !!!Śliczna włóczka!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wielkie dzięki.
    Oj, będzie pomocny ten opis, bo moje brzegi proszą o inną metodę ich dziergania.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. DZiękuję, opis na sucho wydaje się czytelny - muszę sprawdzić go jeszcze na żywca, czy aby pojęłam go w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę wypróbować tę metodę ;) dzięki! no i za drut pomocniczy tez dzięki, bo odkryłam dzięki Tobie, liczę że będzie tam bardzo bogato od wskazówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, ten sposób jest dobry do zakańczania chust, kant jest wtedy elastyczny i można wyciągać w nim takie "rogi" jak chusta je ma:)
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  9. to zakończenie uratowało ;) moją pierwszą w życiu chustę - jak zakańczałam "normalnie" to było za ciasno. Na szczęście wujek gugiel poprowadził do Ciebie. DZIĘKUJĘ!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie:) Ja niestety nie potrafię robić na drutach:(

    OdpowiedzUsuń
  11. dzięki wielkie za tutka!!! przydał się:-)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo dziekuję za klarowny opis... właśnie kończę moją pierwszą w życiu chustę... Piękne cudeńka - podziwiam i pozdrawiam Basia B.

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam właśniekoncze chuste i erdeczne dzięki za wskazwki.pozdr. Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękne te twoje chusty tylko podziwiać .Zapytam niegrzecznie czy można by było taki schemat na chustę kupić czy zdobyć.pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz! A jeszcze bardziej, jeśli zechcesz podzielić się ze mną tym, co myślisz o mojej pracy, doradzić, ocenić albo choć zostawić ślad, że byłeś/aś!

Za każdy komentarz bardzo dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...