środa, 10 lipca 2013

Latem lubię leczo

Nie lubię... UWIELBIAM!




Leczo z przepisu mojej Mamy:

Składniki:
1 cebula
2 papryki (w pokazanym czerwona i zielona, ale mogą być dwie czerwone)
2 cukinie
1 bakłażan (opcjonalnie)
1/2 kg pieczarek
3 kiełbasy (typu śląska)
1 puszka pomidorów krojonych w puszce
olej, masło,
sól, pieprz

Przygotowanie:
Cebulę posiekać, paprykę pokroić w kostkę. Wszystko podsmażyć na oleju. W osobnym garze rozpuścić łyżkę masła i przerzucić cebulę i paprykę. Przykryć i dusić na małym ogniu. Cukinię i bakłażana pozbawić nasiennego środka i pokroić w dużą kostkę. Podsmażyć na oleju i przerzucić do gara. Dalej dusić. Pieczarki pokroić w kostkę i podsmażyć na masełku. Do gara. Dusić nieustannie. Dodać pomidory w puszce. Bez puszki ;P Dusić. Kiełbasę pokroić w kostkę i podsmażyć. Jak się zrumieni i tłuszcz się z niej wytopi - do gara. Jeszcze chwilę podusić (nie musi już być długo, tak żeby smaki się połączyły). Posolić, dodać pieprzu. I gotowe :)

Smakuje z makaronem, z ryżem, z ziemniakami, samo, z chlebem. Świetne na obiadokolację w upalny dzień.

Smacznego! :)


12 komentarzy:

  1. Ja też, ale jeszcze mi cukinia nie urosła! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak urośnie, leczo będzie codziennie! :) Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Tez uwiebiam Leczo, chociaz zawsze inaczej mi wychodzi w zaleznosci od skladnikow, ktore uzywam. ja uzywam wszystkich skladnikow w takich samych proporcjach np. po 1/2 kg. Nie lubie rozgotowanych warzyw, musza byc ciut twardawe.Faktycznie danie proste, zdrowe, dietetyczne i na kazda pore roku. Pozdrawiam, ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pycha - robię ale bez bakłażana ! Smacznego ! Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też zazwyczaj bez, ale że akurat jest w tym na zdjęciu, to wspomniałam :)

      Usuń
  4. Ooo, świetny pomysł na jutrzejszy obiad :D Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam smak i też uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, oj! Też lubię :) Bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  7. No ja też uwielbiam!Tyle w tym roku będę musiała kupować cukinię bo mi się utopiła :(

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja wprost przeciwnie do wszystkich - nie lubię papryki i nie lubię leczo:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, pycha! Jadłam podobne danie przez cały ostatni tydzień, choć bez pieczarek. Muszę spróbować :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!
    Asia

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz! A jeszcze bardziej, jeśli zechcesz podzielić się ze mną tym, co myślisz o mojej pracy, doradzić, ocenić albo choć zostawić ślad, że byłeś/aś!

Za każdy komentarz bardzo dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...