piątek, 6 maja 2011

Moja wielka grecka sałatka

Może żadna rewelacja, ale na początek sezonu grillowego dobrze mieć w zanadrzu coś szybkiego, sprawdzonego i pysznego :)




Zapamiętałam z rozmowy z jakimś Grekiem, że grecka sałatka powinna zawierać 10 składników. I tego się trzymam. Proporcje to już chyba sprawa dowolna (napiszę, ile ja daję na taką miskę). Zatem:

1. Pomidory (trzy duże, pokrojone w duże kawałki)
2. Ogórki (dwa, w dużą kostkę)
3. Papryka (jedna, czerwona, w trochę mniejsze kawałki)
4. Czerwona cebula (jedna, większość przepisów podaje, by pokroić w talarki lub paski - ja siekam drobno)
5. Ser feta (jedna kostka, w kostkę)
6. Oliwki (czarne ładniej wyglądają, ale ponoć lepsze są zielone. Ja nie wiem, bo i tak odkładam Mężowi)
7. Sól (wedle uznania, ja solę niewiele. Trzeba też pamiętać, że feta jest słona)
8. Czosnek (wedle uznania, ja sypię duuuużo!)
9. Oregano (wedle uznania)
10. Oliwa z oliwek (polać na samym końcu, niedługo przed podaniem)




Zgodnie z tym, co ostatnio gdzieś wyczytałam, sałatka ta nie powinna mieć ani odrobiny witaminy C (gdyż nawet odrobina soku z ogórka zabija witaminę C z trzech kilogramów pomidorów. To pewnie tę z cebuli i papryki też zabija). Nie łudźcie się zatem, że grecka sałatka jest taka zdrowa jak wygląda i... cieszcie się jej cudownym smakiem ;)

Smacznego i miłego weekendu!

6 komentarzy:

  1. baaardzo apetycznie wygląda:))

    OdpowiedzUsuń
  2. zlituje się Kobieto! do obiadu jeszcze długo, a właściwie kolacji dziś obiadu nie ma .......:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak tu smacznie pachnie, aż jeść się chce. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam grecką! często dodaję jeszcze różne sałaty - nawet jeśli to już nie jest grecka, to nic, i tak zawsze pyszna, szkoda tylko że ogórek psuje walory zdrowotne ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. właśnie - ten Grek był oburzony, że Polacy dają sałatę do greckiej, a przecież świetnie pasuje!

    pozdrawiam odwiedzających smakoszy!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że do mnie zaglądasz! A jeszcze bardziej, jeśli zechcesz podzielić się ze mną tym, co myślisz o mojej pracy, doradzić, ocenić albo choć zostawić ślad, że byłeś/aś!

Za każdy komentarz bardzo dziękuję!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...